Kristelig Lægeforening kontakt@kristeliglaegeforening.dk

Serpens Aeneus ’23 er på vej

Serpens har fået en grafisk overhaling i 2023-udgaven og byder som sædvanlig på masser af godt læsestof.

Med dette års udgave af Serpens Aeneus bliver du varmet godt op til Årsmødet 2023 med program, portræt af professor Morten Sodemann, der taler lørdag formiddag, og en længere artikel af professor Kurt Christensen, der skriver om et brandvarmt emne: krig og næstekærlighed – hvad er den kristnes opgave?

Du kan også møde tre læger med en særlig historie: én, der er flyttet fra Tyskland til Danmark, én, der møder folk, der er flygtet til Danmark, og et par, der gør en stor forskel i Liberia.

Vi anmelder og omtaler også en stribe aktuelle bøger; om abort, om kristen etik i døden, om kristne og LGBT og tre nye oversættelser af C. S. Lewis.

Du kan glæde dig til at læse længere reportager fra vores vintermøde med Morten Bangsgaard og forårsmøde med Ulrik Nissen.

Til slut i Serpens kan du læse en andagt af Allan Graugaard Nielsen og gode bønner og bibelvers, som kan give værdi helt ind til næste udgivelse af Serpens – så hiv meget gerne sidste side af Serpens ud og gem den et sted, hvor det giver mening for dig.

Serpens Aeneus har i øvrigt fået en gennemgribende grafisk opdatering af grafisk designer Finn Brohus i Kolding. Dermed siger vi farvel til et layout, der har tjent os godt i omtrent 15 år – og goddag til et nyt layout, som forhåbentlig opleves mere moderne, læsevenligt og indbydende.

Serpens er på vej ud i papirform til alle medlemmer, men kan læses her af alle interesserede.

Hvis du er læge eller medicinstuderende og gerne vil modtage det i papirform og støtte arbejdet i Kristelig Lægeforening, er du meget velkommen til at melde dig ind – hvis du ikke allerede er medlem… 🙂