Kristelig Lægeforening kontakt@kristeliglaegeforening.dk

Kom til forårsmødet i Århus

Den 13. april kl. 13.00 afholder Kristelig Lægeforening forårsmøde i Christianskirken i Århus. Marianne Jørgensen, der er uddannet socialrådgiver, vil fortælle om Abortliniens arbejde, hvor hun er daglig leder.

Abortlinien er sat i verden for at besvare spørgsmål, der måtte være i forbindelse med graviditet. Blandt andet:

• hvis man er i tvivl, om man vil beholde barnet
  • hvis man har brug for støtte i graviditeten
  • hvis man føler sig presset til abort
  • hvis man har psykiske følger efter abort
  • hvis man venter et handicappet barn

Rådgivningen på Abortlinien varetages af 25 – 30 frivillige rådgivere, der primært har en social- eller sundhedsfaglig baggrund. Det drejer sig således om sygeplejersker, jordemødre, læger, pædagoger, lærere, socialrådgivere, psykologer m.fl. Retten til liv står bag Abortlinien.