Kristelig Lægeforening kristeliglaegeforening@gmail.com 28 14 43 89

Om Kristelig Lægeforening

Mød Leif Andersen til vintermøde i København

Leif Andersen

Lørdag den 29. januar 2022 holder vi vintermøde i krypten i Nazaret Kirke på Ryesgade 105B, Østerbro. Her vil teologiunderviser og rejsepræst Leif Andersen tale under overskriften ”Job og hans venner på intensivt afsnit”.

”Søren Kierkegaard kaldte Job for ’vor talsmand’. Mærkeligt, siden Job faktisk skælder Gud huden fuld. Hvordan rimer det med tro på Gud? Og er det overhovedet muligt at tro på Guds godhed, når alt ramler?” skriver Leif Andersen i sit oplæg.

Han har været halvtidsansat som rejsepræst i Indre Mission og halvtidsansat som lektor på Menighedsfakultetet i Aarhus. Han gik på pension i 2017, men er dog fortsat i stillingen på Menighedsfakultetet.

Et af de emner, som gennem årene særligt har optaget Leif Andersen, er et af troens største paradokser: lidelsens problem, hvilket han blandt andet har udforsket i bøgerne ”Gud, hvorfor sover du?” (1987) og ”Gud og det onde” (2020). Her er Jobs Bog en vigtig del af pensum.

Vintermødet er klokken 13-16, og man dukker blot op uden tilmelding. Der er adgang til krypten med elevator. Kirken har ikke egen parkeringsplads, men der er en del pladser på Ryesgade og de nærliggende gader. Med offentlig transport tager man metroen eller bussen til Trianglen og går 300 meter derfra.